Workshop Sibiu: dezvoltarea produselor
Workshop: dezvoltarea produselor
Expertul Stelian Brad a oferit un training inovator de 3 zile, conceput special pentru a vă spori abilitățile și cunoștințele în domeniul dezvoltării de produs, indiferent de industrie.

Workshop: dezvoltarea produselor
Expertul Stelian Brad oferă un training inovator de 3 zile, conceput special pentru a vă spori abilitățile și cunoștințele în domeniul dezvoltării de produs, indiferent de industrie.
Workshop: dezvoltarea produselor
Expertul Stelian Brad oferă un training inovator de 3 zile, conceput special pentru a vă spori abilitățile și cunoștințele în domeniul dezvoltării de produs, indiferent de industrie.
*Număr limitat de locuri
Prima sesiune:
3 noiembrie 2023, 9:30 - 18:00
Clădirea NTT Data, etaj 6
Str. Șerbota, nr.2, Sibiu
Despre workshop
Dezvoltarea Produselor este un workshop conceput special pentru a vă spori abilitățile și cunoștințele în domeniul dezvoltării de produs, indiferent de industrie.
Sesiunea #1 (3 noiembrie 2023):
– Strategia de produs
– Oportunități de inovare a produselor
Sesiunea #2 (19 decembrie 2023):
– Descoperirea produsului și definirea cerințelor
– Modele de afaceri si monetizarea
Sesiunea #3 (12 ianuarie 2024):
– Lansarea produselor pe piață
– Managementul ecosistemului de parteneri
*Număr locuri: 30
Dedicat exclusiv membrilor Sibiu IT Cluster – câte 1 loc / membru.
În cazul în care nu se vor ocupa toate locurile, membrii interesați pot aloca mai mulți participanți.
Facilitat de

În colaborare cu

Subiecte abordate
Participând la acest curs, veți obține următoarele competențe și abilități:
- Înțelegerea conceptelor de bază ale dezvoltării produselor și a celor mai bune practici din domeniu
- Capacitatea de a identifica și valorifica oportunitățile de inovare în produsele și serviciile oferite
- Abilități practice prin exerciții de echipă și studii de caz relevante
- Oportunitatea de a vă extinde rețeaua de contacte profesionale


Stelian Brad
Expert Management de produs
- Strategia de produs
- Oportunități de inovare a produselor
- Descoperirea și definirea cerințelor
- Modele de afaceri asociate produselor
- Lansarea produsului de piață
- Managementul ecosistemului de parteneri
Subiecte abordate
Participând la acest curs, veți obține următoarele competențe și abilități:
- Înțelegerea conceptelor de bază ale dezvoltării produselor și a celor mai bune practici din domeniu
- Capacitatea de a identifica și valorifica oportunitățile de inovare în produsele și serviciile oferite
- Abilități practice prin exerciții de echipă și studii de caz relevante
- Oportunitatea de a vă extinde rețeaua de contacte profesionale


Stelian Brad
Expert Management de produs
- Strategia de produs
- Oportunități de inovare a produselor
- Descoperirea și definirea cerințelor
- Modele de afaceri asociate produselor
- Lansarea produsului de piață
- Managementul ecosistemului de parteneri
Sesiuni încheiate cu succes
Atelier efectuat
Sesiunea #1
- Strategia de produs -Oportunități de inovare a produselor
Atelier efectuat
Sesiunea #2
- Descoperirea produslui si definirea cerințelor - Modele de afaceri si monetizarea
Atelier efectuat
Sesiunea #3
- Lansarea produselor pe piață
- Managementul ecosistemului de parteneri
10:00 – 11:00 AM
Strategia de produs
Aspecte practice fundamentale: managementul de produs; înțelegerea strategiei de produs; rezultatele strategiei de produs; sursele strategiei de produs; disfuncții în strategia de produs; beneficiile unei strategii eficiente de produs; manager de produs sau manager de probleme; metoda V2MOM; exemple
- Studiu de caz
Exercițiu în echipă: Identificarea punctelor forte și a celor slabe ale strategiei de produs, aplicat pe un produs existent.
Pauză de cafea - 10 min
11:10 – 12:00
Oportunități de inovare a produselor
- Aspecte practice fundamentale: identificarea oportunităților de produs; parametri principali de valoare; job-to-be-done; exemple
- Studiu de caz
- Exercițiu în echipă: Identificarea unor probleme nerezolvate într-un segment de piață și propunerea de soluții inovatoare folosind parametri principali de valoare.
Pauză de cafea - 10 min
12:10 – 13:10
Descoperirea și definirea cerințelor
- Aspecte practice fundamentale: Descoperirea ca „punte de legătură” între produs și problemă; descoperirea ca proces iterativ; cele mai bune practici pentru descoperirea produselor; dezvoltarea clienților și a produselor; dezvoltarea clienților: de la larg la îngust; dezvoltarea produsului: de la îngust la larg; ipotezele descoperirii; exemple de declarații de ipoteze; tipuri de ipoteze; sfaturi pentru crearea unei ipoteze de descoperire; produsul minim viabil (MVP); defalcarea definiției MVP; încadrarea corectă a problemei; tipuri de artefacte MVP; scrierea poveștilor utilizatorilor; întrebări adresate în User Stories; exemple de povești de utilizator; epopee și teme; explicarea ierarhiei; cartografierea vizuală a poveștilor utilizatorilor; documentul privind cerințele produsului (PRD); elemente ale unui PRD simplu; sfaturi pentru scrierea cerințelor; prioritizarea cerințelor de produs
- Exercițiu în echipă: Dezvoltarea unui set de cerințe și priorități pentru un produs nou, bazat pe scenarii și nevoile utilizatorilor.
Pauză de cafea - 10 min
13:20 – 14:30
Modele de afaceri asociate produselor
- Aspecte practice fundamentale: modele de afaceri versus prețuri; elementele unui model de afaceri; de ce modele de afaceri?; modelele de afaceri și inovarea disruptivă; analiza costurilor și veniturilor; evaluarea riscurilor; evaluarea oportunităților de piață; strategii de monetizare; taxonomia modelului de afaceri; exemple; evoluția modelului de afaceri; provocări în tranziția modelului de afaceri
- Exercițiu în echipă: Crearea unui model de afaceri simplificat pentru un produs nou, având în vedere piața, resursele, costurile și veniturile potențiale.
Pauză de cafea - 10 min
60 minute
Pauza de masă
15:30 – 17:00
Lansarea produsului de piață
- Aspecte practice fundamentale: Cumpărători versus utilizatori finali; Persona Canvas Tool; exemplu; declarația de poziționare; cadrul de poziționare; exemplu; definirea rutelor către piață; exemplu; perspective despre strategia rutelor către piață; elementele unui plan Go To Market; propunerea de valoare; cadrul de execuție în lansarea pe piață; motivele pentru care lansarea produsului eșuează; bune practici pentru lansarea produsului; exemplu
- Exercițiu în echipă: Proiectarea unui plan de lansare pentru un produs nou, având în vedere publicul țintă, canalele de comunicare și metodele de promovare eficiente.
Pauză de cafea - 10 min
17:10 – 18:00
Managementul ecosistemului de parteneri
- Aspecte practice fundamentale: Oferta completă; ce își doresc clienții de la tine!; produsul complet și ciclul de adopție; caracteristicile ofertelor complete; elemente ale ofertei complete; definirea „decalajului de experiență”; experiența totală a clienților; cadrul de analiză a decalajelor; evoluția ofertei complete; proiecție inversă (backcasting); modalități de a umple golurile de capacitate; tipuri de parteneri din ecosistem; taxonomia partenerilor; alegerea partenerilor: întrebări de pus; ce puteți oferi partenerilor; proiectarea acordului de parteneriat; dezvoltarea afacerii în diferite etape
- Studiu de caz: Prezentarea ofertei complete și a direcțiilor de inovare pentru un produs.
09:30 – 10:00 AM
Welcome Coffee
10:00 – 12:00 AM
Sesiune de lucru
Pauză de cafea - 15 min
12:15 – 13:15
Sesiune de lucru
Pauză de masa- 1 h
14:15 – 16:15 AM
Sesiune de lucru
Pauză de cafea - 15 min
16:15 – 18:00 AM
Sesiune de lucru
încheiere sesiune de lucru #1
12 ianuarie 2024
Sesiunea #3
- Lansarea produselor pe piață
- Managementul ecosistemului de parteneri
Atelier efectuat
Sesiunea #1
- Descoperirea produslui si definirea cerințelor - Modele de afaceri si monetizarea
10:00 – 11:00 AM
Strategia de produs
Aspecte practice fundamentale: managementul de produs; înțelegerea strategiei de produs; rezultatele strategiei de produs; sursele strategiei de produs; disfuncții în strategia de produs; beneficiile unei strategii eficiente de produs; manager de produs sau manager de probleme; metoda V2MOM; exemple
- Studiu de caz
Exercițiu în echipă: Identificarea punctelor forte și a celor slabe ale strategiei de produs, aplicat pe un produs existent.
Pauză de cafea - 10 min
11:10 – 12:00
Oportunități de inovare a produselor
- Aspecte practice fundamentale: identificarea oportunităților de produs; parametri principali de valoare; job-to-be-done; exemple
- Studiu de caz
- Exercițiu în echipă: Identificarea unor probleme nerezolvate într-un segment de piață și propunerea de soluții inovatoare folosind parametri principali de valoare.
Pauză de cafea - 10 min
12:10 – 13:10
Descoperirea și definirea cerințelor
- Aspecte practice fundamentale: Descoperirea ca „punte de legătură” între produs și problemă; descoperirea ca proces iterativ; cele mai bune practici pentru descoperirea produselor; dezvoltarea clienților și a produselor; dezvoltarea clienților: de la larg la îngust; dezvoltarea produsului: de la îngust la larg; ipotezele descoperirii; exemple de declarații de ipoteze; tipuri de ipoteze; sfaturi pentru crearea unei ipoteze de descoperire; produsul minim viabil (MVP); defalcarea definiției MVP; încadrarea corectă a problemei; tipuri de artefacte MVP; scrierea poveștilor utilizatorilor; întrebări adresate în User Stories; exemple de povești de utilizator; epopee și teme; explicarea ierarhiei; cartografierea vizuală a poveștilor utilizatorilor; documentul privind cerințele produsului (PRD); elemente ale unui PRD simplu; sfaturi pentru scrierea cerințelor; prioritizarea cerințelor de produs
- Exercițiu în echipă: Dezvoltarea unui set de cerințe și priorități pentru un produs nou, bazat pe scenarii și nevoile utilizatorilor.
Pauză de cafea - 10 min
13:20 – 14:30
Modele de afaceri asociate produselor
- Aspecte practice fundamentale: modele de afaceri versus prețuri; elementele unui model de afaceri; de ce modele de afaceri?; modelele de afaceri și inovarea disruptivă; analiza costurilor și veniturilor; evaluarea riscurilor; evaluarea oportunităților de piață; strategii de monetizare; taxonomia modelului de afaceri; exemple; evoluția modelului de afaceri; provocări în tranziția modelului de afaceri
- Exercițiu în echipă: Crearea unui model de afaceri simplificat pentru un produs nou, având în vedere piața, resursele, costurile și veniturile potențiale.
Pauză de cafea - 10 min
60 minute
Pauza de masă
15:30 – 17:00
Lansarea produsului de piață
- Aspecte practice fundamentale: Cumpărători versus utilizatori finali; Persona Canvas Tool; exemplu; declarația de poziționare; cadrul de poziționare; exemplu; definirea rutelor către piață; exemplu; perspective despre strategia rutelor către piață; elementele unui plan Go To Market; propunerea de valoare; cadrul de execuție în lansarea pe piață; motivele pentru care lansarea produsului eșuează; bune practici pentru lansarea produsului; exemplu
- Exercițiu în echipă: Proiectarea unui plan de lansare pentru un produs nou, având în vedere publicul țintă, canalele de comunicare și metodele de promovare eficiente.
Pauză de cafea - 10 min
17:10 – 18:00
Managementul ecosistemului de parteneri
- Aspecte practice fundamentale: Oferta completă; ce își doresc clienții de la tine!; produsul complet și ciclul de adopție; caracteristicile ofertelor complete; elemente ale ofertei complete; definirea „decalajului de experiență”; experiența totală a clienților; cadrul de analiză a decalajelor; evoluția ofertei complete; proiecție inversă (backcasting); modalități de a umple golurile de capacitate; tipuri de parteneri din ecosistem; taxonomia partenerilor; alegerea partenerilor: întrebări de pus; ce puteți oferi partenerilor; proiectarea acordului de parteneriat; dezvoltarea afacerii în diferite etape
- Studiu de caz: Prezentarea ofertei complete și a direcțiilor de inovare pentru un produs.
Mulțumim tuturor pentru participare
Pentru întrebări și detalii legate de alte workshop-uri trimiteți un email către office@sibiu-it.ro sau la telefon 0733255355 (Marius Pătroi).
Înscrierile s-au încheiat
Toate locurile au fost ocupate. Vă mulțumim. Ne vedem în cadrul workshop-ului #2 din data de 19 decembrie 2023. Pentru întrebări și alte detalii trimiteți un email către office@sibiu-it.ro sau la telefon 0733255355 (Marius Pătroi).
Formular înscriere
Vă rugăm să trimiteți rezervarea locului la workshop (cele 3 sesiuni) completând formularul de mai jos. Pentru întrebări și alte detalii trimiteți un email către office@sibiu-it.ro sau la telefon 0733255355 (Marius Pătroi)